اخبار

خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افتتاح شد

۱۴۰۱/۰۸/۳۰

با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان، افتتاح شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز یکشنبه، 29 آبان‌ماه، با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و جمعی از دانشجویان دانشگاه، «خانه گفت‌وگوی آزاد» دانشگاه لرستان، افتتاح شد.

دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست افتتاح خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان گفت: «فعالیت خانه‌های گفت‌وگوی آزاد و مجموعه‌های دانشجویی، باعث تقویت فضای نشاط و کنشگری مبتنی بر مدنیت در دانشگاه‌ها می‌شوند».

دکتر کلانتری، توضیح داد: «تلاش ما این بوده است که در دوران حضوری‌شدن دانشگاه‌ها، فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌ها، احیاء و فعال شوند».

وی تصریح کرد: «رویکرد ما این است که مجموعه‌های دانشجویی، هرچه بیشتر، احیاء و فعال شوند».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحلیل کرد: «مجموعه‌های دانشجویی که در دانشگاه‌ها وجود دارند حلقه‌های واسطه بین حاکمیت، مردم و مجموعه مسائل جامعه هستند؛ انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، فضاهای میانی کنش‌گری هستند که باید تقویت شوند».

دکتر کلانتری، تبیین کرد: «مجموعه‌های دانشجویی، مسائل مختلف جامعه را صورت‌بندی کرده و به حاکمیت منتقل می‌کنند تا مسائل و مشکلات به‌صورت پراکنده و بی‌هدف، بیان و مطالبه نشوند».

وی اظهار داشت: «دانشگاه‌ها باید فضاهای فعالیت مجموعه‌های دانشجویی را حمایت کنند تا فرایندهای پیشرفت دانشگاه و جامعه، تقویت شوند».

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تأکید کرد: «دانشگاه‌ها بایستی تا جایی که ممکن است در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های دانشجویی استفاده کنند»

گفت‌وگو بسترساز تمدن‌ نوین اسلامی است

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان گفت: «گفت‌وگو، بسترساز تمدن‌سازی نوین اسلامی است؛ هرچقدر گفت‌وگو را در جامعه ترویج کنیم در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کرده‌ایم».

دکتر نظری، توضیح داد: «خداوند بعد از خلق انسان، اولین نعمت را که بیان است به او اعطاء کرد؛ این بیان و گفت‌وگو برای این است که انسان هم بگوید، هم بنویسد با این هدف که میزان و عدالت، محقق شود».

وی تشریح کرد: «گفت‌وگو باید مبتنی بر عقلانیت، علمی و روش‌مند باشد؛ دانشجویان بی‌پرده و براساس استدلال و منطق، دیدگاه‌های خود را در خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان بیان می‌کنند».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «ما راهی جز گفت‌وگو و بیان نظام مسائل نداریم تا بتوانیم نظام مسائل جامعه را رفع کنیم یا کاهش دهیم».

گفتنی است در نشست افتتاح خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان، دانشجویان فعال فرهنگی، دبیران و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و تشکل‌های دانشجویی، برخی مشکلات و مطالبات صنفی، دانشجویی را با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در میان گذاشتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - ۰۵:۵۷
۲۲۹ بازدید