اخبار

نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی لرستان با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۲

نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز شنبه، 12 آذرماه در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر لرستان، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان با دکتر سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این نشست، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان از جمله دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، هر کدام مهم‌ترین مشکلات دانشگاه و مرکز آموزش عالی خود را بیان کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و السملمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، مهم‌ترین مشکلات مراکز اقماری آموزش عالی وابسته به دانشگاه لرستان در شهرستان‌های استان را منعکس کردند؛ از جمله اینکه بایستی زمین مناسب در اختیار دانشگاه لرستان قرار گیرد تا یک ساختمان استاندارد آموزشی و پژوهشی براساس استانداردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مرکز آموزش عالی شهرستان پلدختر ساخته شود.

همچنین، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، توضیح داد که اطلس جامع آموزش عالی استان لرستان در حال تهیه است که یک مجموعه جامع از نقاط قوت و ضعف نظام آموزش عالی استان است تا براساس این اطلس، نیازها و ظرفیت‌ها اولویت‌بندی شوند و برای رفع کاستی‌ها و و کمبودها، اثرگذاری داشته باشد.

دکتر سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز اعلام کرد مطالبات رؤسای دانشگاه‌های استان را در حوزه اختیارات، پیگیری می‌کند.

همچنین وی از دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسملین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکر کرد به این خاطر که در اتفاقات، اغتشاشات و حوادث اخیر، در دانشگاه لرستان که دانشگاه مادر دانشگاه‌های استان است هیچ‌گونه مشکل و تنشی ایجاد نشده است که بخشی از آن به علت حضور میدانی و مستمر رئیس دانشگاه لرستان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در بین دانشجویان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، در بخش دیگری از گفته‌هایش، سیاست دولت سیزدهم را حضور میدانی دولتمردان و مدیران در جمع‌های دانشجویی و پاسخ‌گویی صریح و شفاف به پرسش‌های دانشجویان دانست.

دکتر حسینی توضیح داد امروزه اهمیت جهاد تبیین و تشریح دستاوردها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای نسل جوان به‌ویژه دانشجویان، اهمیت مضاعف یافته است.

وی تشریح کرد اهمیت حمایت از فناوری باعث شد در دولت سیزدهم یک معاونت تحت عنوان معاونت فناوری در وزارت علوم تشکیل شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خواست تا جایی که می‌توانند از فناوری، پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر نیازهای جامعه، ایده‌پردازی اساتید و دانشجویان در زمینه‌های مختلف کاربردی و پروژه‌های دانشگاهی دانش‌بنیان حمایت کنند.

گفتنی است در این نشست دکتر سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی، کشکولی، معاون منابع انسانی استاندار لرستان و برخی مقامات شهرستانی و استانی حضور داشتند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۹:۰۱
۴۶۴ بازدید