اخبار

نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پلدختر با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۲

نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان پلدختر از جمله دانشجویان مرکز آموزش عالی پلدختر (وابسته به دانشگاه لرستان) با دکتر سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز شنبه، 12 آذرماه، دکتر سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان پلدختر از جمله مرکز آموزش عالی این شهرستان که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر برگزار شد حضور یافت و به پرسش‌های مختلف دانشجویان، پاسخ داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این نشست که با حضور دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان پلدختر، رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان (از جمله دکتر نظری، رئیس دانشگاه لرستان)، امام جمعه پلدختر (حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر کاظمی، نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی و کشکولی، معاون منابع انسانی استاندار لرستان برگزار شد، در سخنانی گفت: «فرارسیدن 16 آذرماه یادآور این رویداد است که دانشجویان در سال 32 به عنوان یک قشر آگاه، پیشتاز مبارزه با استعمار خارجی و استبداد و دیکتاتوری پهلوی شدند».

دکتر سیدمحمد حسینی، تشریح کرد: «دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف پس از دوران دفاع مقدس نیز حضور و مشارکت اثرگذار داشتند».

دکتر حسینی، توضیح داد: «پیشرفت‌های مختلف از جمله پیشرفت‌های بزرگ علمی به برکت وقوع انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده‌اند».

وی اظهار داشت: «ایران اسلامی در دوران پس از انقلاب اسلامی، گام های بزرگی در ابعاد مختلف پیشرفت از نظامی، دفاعی تا علمی و پژوهشی برداشته است».

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: «همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری روی این نکته تأکید داشته و دارد که باید در زمینه‌های علمی و تکنولوژی، به پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کنیم».

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: «اگرچه اروپا و آمریکا همیشه علیه ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده‌اند ولی ایران اسلامی، به دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است».

دکتر حسینی، تصریح کرد: «پیشرفت‌های علمی در کشور باید به مرحله تجاری‌سازی برسند و تبدیل به محصول شوند؛ به همین علت همواره باید بین نهاد دانشگاه با نهاد صنعت، ارتباط پایدار وجود داشته باشد».

وی تشریح کرد: «دشمن می‌خواهد ایران به دوران قبل از انقلاب اسلامی بازگردد و یک کشور کاملاً مطیع و سرسپرده‌ی آمریکا باشد».

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: «اساتید و دانشجویان باید همیشه به این فکر باشند که کارهای بزرگ علمی برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور انجام دهند».

دکتر سیدمحمد حسینی، تبیین کرد: «دشمن از ایران قوی و قدرتمند هراس دارد؛ به همین علت انواع دشمنی‌ها از جمله جنگ ترکیبی را علیه ایران، طراحی و اجرا می‌کند».

دکتر حسینی بیان کرد: «رویکرد دولت سیزدهم که یک دولت مردمی است این است که هزینه های جاری کاهش یابد و در مقابل هزینه های عمرانی افزایش یابد».

وی، تصریح کرد: «حرکت‌های دولت سیزدهم باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه شده است؛ دشمن نمی‌خواهد مردم امید به آینده داشته باشند».

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: «دانشگاه باید علمی تولید کند که مشکلات کشور را رفع کند؛ تأکید دولت سیزدهم این است که نهاد دانشگاه پشتوانه فکری اقدامات دولت برای رفع مشکلات کشور باشد».

بیان مهم‌ترین مشکلات مردم

در این نشست، دکتر سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، در سخنانی برخی مهم‌ترین مشکلات مردم شهرستان پلدختر از جمله عدم تکمیل نهایی و بهسازی جاده اصلی پلدختر به خرم‌آباد، استمهال وام سیل پلدختر و مشکل جدی در بازپرداخت وام‌‌ سیل، معضل زمین‌های کشاورزی تخریب‌شده به علت سیل و عدم اعطای زمین جایگزین و عدم پرداخت خسارت جبرانی، تکمیل دیواره ساحلی برای مقابله با سیل و ... را مطرح کرد.

مهم‌ترین دیدگاه‌های دانشجویان

در نشست پرسش و پاسخ، دانشجویان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در میان گذاشتند؛ از جمله:

1_ مرکز آموزش عالی شهرستان پلدختر، ساختمان دارای مالکیت مرکز ندارد و ساختمان فعلی، استیجاری است!

2_ کیفیت مراکز اقماری باید بیش از کمیت آن‌ها مورد توجه باشد؛ کیفیت مراکز اقماری آموزش عالی، ضعیف است!

3_ امکانات رفاهی کافی در مراکز اقماری آموزش عالی شهرستان‌های استان وجود ندارد.

4_ سقف وام دانشجویی بسیار پایین است و متناسب با نرخ تورم نیست.

5_ چرا بخشی از دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی، بیکار هستند و کار و شغل به قدر کافی برای دانش‌آموختگان در جامعه نیست؟ دولت در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟

6_ محل دانشکده پرستاری مناسب نیست؛ زیرا نزدیک به رودخانه است و ایمنی کافی در برابر سیل احتمالی ندارد.

7_ دانشجویان دانشگاه‌های پلدختر، خوابگاه مناسب ندارند.

8_ دولت چه اقداماتی برای بهبود وضع معیشت مردم به ویژه دانشجویان انجام داده است؟

9_ سیاست فیلترینگ فضای مجازی، باعث بیکارشدن بسیاری از کسب و کارها شده است؛ دولت برای جبران خسارات ناشی از تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی، چه اقداماتی انجام داده است؟

10_ اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید امنیت شغلی داشته باشند؛ از دولت و مجلس توقع داریم در این زمینه اقدامات لازم را انجام بدهند.

11_ دروسی که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شوند بایستی با نیازهای بازار کار، سازگاری و تناسب داشته باشند. نباید دانشجو دروسی را بیاموزد که پس از دانش‌آموختگی، با نیازهای بازار کار، سنخیتی نداشته باشند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۸:۰۷
۳۵۸ بازدید